Thursday, October 14, 2010

Cara-cara Mendatangkan Jin

1. BERSUMPAH ATAS NAMA JIN @ SYAITAN

Tukang sihir masuk ke bilik gelap kemudian menyalakan api dan meletakkan kemenyan di atas api tersebut.
Jika ingin menceraikan suami isteri, menimbulkan permusuhan dan kebencian, maka harus diletakkan kemenyan yang berbau busuk. Jika ingin menimbulkan rasa cinta dan kasih sayang, atau membuang sihir kiriman orang, maka harus diletakkan kemenyan yang berbau harum dan wangi. Selepas itu dibacakan jampi2 khusus yang mengandungi kemusyrikan, iaitu jampi2 yang mengandungi sumpah kepada jin dengan menyebut nama ketua kabilah di kalangan jin
Tukang sihir yang melakukan hal ini mestilah dalam keadaan junub atau memakai pakaian bernajis. Selepas pembacaan jampi, akan muncullah bayangan berbentuk anjing, ular atau bentuk haiwan2 lain. Kemudian tukang sihir memerintahkannya untuk melakukan apa yang diingininya.



2. MEMOTONG SEMBELIHAN

Tukang sihir mendatang seekor burung, ayam, burung dara atau haiwan lain dengan sifat2 tertentu(biasanya berwarna hitam kerana jin mengutamakan warna hitam). Kemudian haiwan itu disembelih tanpa menyebut nama Allah dan bangkainya dilemparkan ke jurang, perigi atau tempat2 kosong yang menjadi tempat tinggal jin. Ketika melemparkannya diiringi dengan jampi2 kemusyrikan.
Melalui cara ini jin akan datang dan bersedia mengabulkan permintaan tukang sihir.



3. MELAKUKAN KENISTAAN

Cara ini cukup terkenal di kalangan tukang sihir. Tukang sihir akan melakukan apa sahaja perbuatan yang hina, keji dan penuh kenistaan demi memenuhi keinginan jin. Sebagai upahnya, jin akan melaksanakan segala keinginan jin.
Antara kenistaan yang dilakukan oleh tukang sihir sesuai dengan permintaan jin adalah menjadikan Al-Quran sebagai kasutnya ketika masuk ke tandas.(Ya Allah...pe ke jenisnyelah manusia mcm nie...) Di dalam tandas itulah tukang sihir akan membaca jampi2 pemujaan kepada jin sehingga permintaannya dimakbulkan oleh jin.
Tukang sihir yang menggunakan cara ini disyaratkan harus melakukan dosa2 besar.



4.MENULIS AYAT2 AL-QURAN DENGAN NAJIS

Tukang sihir yang dilaknat menulis salah satu surah Al-Quran dengan menggunakan darah haid atau benda2 najis yang lain. Lalu mengucapkan jampi2 kemusyrikan hingga jin datang melaksanakan perintahnya.
Perbuatan seperti ini merupakan satu bentuk kebiadapan yang telah dihalalkan oleh jin2 kafir. Tukang sihir yang melakukan penghinaan terhadap kesucian wahyu Allah SWT ini akan menjadi sahabat syaitan di dalam neraka jahanam.



5. MENULIS AYAT2 AL-QURAN DENGAN TERBALIK.

Tukang sihir menulis ayat2 Al-Quran dengan menceraikannya antara satu kalimah dengan kalimah yang lain dan menyusunnya semula dalam keadaan terbalik, hingga ertinya jauh menyeleweng dari makna sebenar. Huruf2 yang telah diputar belit itu akan dijampi, hingga jin datang mematuhi arahannya.



6. MENYEMBAH BINTANG

Cara ini juga popular di kalangan tukang sihir. Tukang sihir akan menanti kemunculan bintang2 tertentu untuk dibacakan jampi2 sihir kerana sihir baru dapat berkesan apabila muncul bintang2 tertentu.
kadangkala ada bintang yang xmuncul kecuali sekali dalam setahun. Maka tukang sihir akan menunggunya sebab dengan demikian sihirnya akan berkesan. Ia juga merupakan perbuatan menuhankan bintang sebagaimana kaum Nabi Ibrahim a.s.



7. MELIHAT TELAPAK TANGAN

Tukang sihir menghadirkan anak kecil yang belum baligh, kemudian mengambil telapak tangan kiri anak tersebut, lalu menggambarkan segi empat di atas telapak tangannya. Di sekitar segi empat itu ditulis jampi2 sihir yang mengandungi kemusyrikan. Jampi2 itu ditulis di sekitar segi empat dari empat penjuru di telapak tangan anak itu di tengah2 garisan tersebut. Kemudian diletakkan minyak dan bunga berwarna biru sehingga tulisan jampi tersebut menjadi gelap. Dalam keadaan sedemikian anak kecil tersebut tidak dapat melihat telapak tangannya melainkan dalam keadaan gelap. Kemudian tukang sihir tersebut akan membaca jampi2 tertentu. Tidak lama kemudian anak kecil tersebut akan melihat gambar di telapak tangannya bergerak-gerak mengikut perintah.
Biasanya cara ini digunakan untuk mencari sesuatu yang hilang ataupun untuk mengesan pencuri.



8. MENGGUNAKAN BENDA2 BEKAS

Tukang sihir akan menggunakan benda2 bekas seperti baju, seluar, sapu tangan, dan sebagainya yang mengandungi bau peluh. Lalu membungkus semua benda2 tersebut dan meletakkannya di suatu tempat. Ia membacakan surah2 Al-Quran yang pendek2. Ayat2 tersebut dibaca dengan suara keras dan lantang. Selepas itu dibacanya pula jampi2 dengan suara pelan sehingga tidak didengari oleh orang lain.

No comments:

Post a Comment